Mobil cihaz kullanıcılarına odaklanan dijital pazarlamaya mobil pazarlama denir. Bu günlerde, neredeyse herkesi kapsayan bir konu olarak karşımıza çıkıyor. Mobil cihazlarda görüntülenen her tanıtım mesajına mobil pazarlama denir. Pazarlamacıların hedef pazarlarıyla mobil cihazlar aracılığıyla bağlantı kurmasına yardımcı olan birçok teknikten oluşur. Mobil ekosistemde onlara ulaşmak için mobil pazarlamayı kullanarak kullanıcılarla bağlantı kurabilirsiniz. Mobil pazarlama, temel olarak tüketicilerle bulundukları yerde buluşmaya ve onlara optimum kullanıcı deneyimi sunmaya çalışır. Şirketinizi mobil cihaz kullanıcılarına satma sanatı, mobil pazarlama olarak bilinir.
Potansiyel müşterilerin ihtiyaç duydukları şeyi, yoldayken bile ihtiyaç duydukları anda elde etmelerine yardımcı olmak için, onlara özelleştirilmiş, zamana ve yere duyarlı bilgiler sunar. Mobil pazarlama reklamları, tabletlerde, akıllı telefonlarda ve diğer mobil cihazlarda gösterilen reklamlardır. Pek çok sosyal medya platformu, web sitesi ve mobil uygulamanın kendine özgü ve özel mobil reklam alternatifleri olduğundan, mobil pazarlama reklam biçimleri, özelleştirmeleri ve tasarımları farklılık gösterebilir.
"Mobil pazarlama" kelimesi, çeşitli mobil pazarlama stratejilerini ifade eder. Bu türler, bulundukları platformlar ve kullandıkları teknolojiler açısından farklılık gösterir. Uygulamalar ve yapay zekadan mobil web sitelerine, arama motorlarına ve daha fazlasına kadar her şeyi kapsar. Bu birçok mobil pazarlama stratejisinin hem ücretli hem de tamamen ücretsiz çeşitleri vardır. Pek çok farklı mobil pazarlama türü olduğunu hatırlamak çok önemlidir. SMS ve MMS pazarlama gibi daha geleneksel biçimlerin yanı sıra QR kodları gibi daha çağdaş biçimleri kapsar. Bu yazıda en önemli ve popüler özellikleri tartışacağız.
Başarılı bir pazarlamacı, uygulama içi reklamcılık iyi yapılırsa, akıllı telefon sahibinin gerçek ilgisinden güç alan hedefli bir kampanya başlatabilir.
Müşteriler, platform sayesinde mobil cihazlarını çeşitli ayarlarda kullanabilirler. Ev veya alışveriş buna dahil olabilir. Bununla birlikte, en başarılı mobil pazarlama, kullanıcıların ilgi alanlarını malları tanıtmak için satın alma dışında kullanmaya odaklanacaktır.
Mobil ortamın dikkate alınması gereken bir diğer yönü de, akıllı telefon sahiplerinin masaüstü bilgisayar kullanıcılarının aksine mobil cihazlarını tek bir amaç için kullanmamalarıdır. Bir uygulamaya bağlı kalmak yerine, her zaman bir uygulamadan diğerine atlama eğilimi vardır.
Küresel olarak, mobil cihazlara erişimi olan daha fazla insan var. Şu anda şirketiniz için mobil pazarlamayı kullanmayı düşünmeniz gerektiğini söylemek adil olur. Mobil pazarlamanın avantajlarını inceleyelim ve önemini anlamaya çalışalım. Bireyler artık telefonsuz evden çıkmıyor. Bu nedenle, en yaygın kullanılan olanaklar sunuluyor. Çok sayıda pazarlama kanalı mevcuttur. Mobil pazarlamada çeşitli kanallar ve taktikler kullanarak müşterilere ulaşabilirsiniz.
Özelleştirilmiş mobil pazarlama mümkündür. Müşterileri bulundukları coğrafyaya göre hedefleyebilirsiniz ki bu da bir diğer can alıcı noktadır. Bu, konumu göz önüne alındığında kullanıcıya daha uygun reklamların sunulmasını gerektirir. Uygun maliyetlidir. Mobil pazarlama, geleneksel pazarlama stratejilerinden çok daha ucuzdur. Mobil reklamverenler, reklamlarının görüntülemeleri, tıklama oranları ve diğer birçok metrik hakkında ayrıntılı bilgilere erişebilir. Bütün bunlar önemlidir çünkü hedef pazarın mobil pazarlama stratejilerine ne kadar iyi tepki verdiğini gösterir.
Mobil pazarlamayı kullanırken akılda tutulması gereken birkaç şey vardır:
Mobil pazarlama ile ulaşılabilecek bazı hedefler şunlardır:
En taze kahve çekirdeklerinden
sıcak bir kahve ve sohbet.
Yorum Yapın