Google reklamları, Google arama motoru üzerindeki reklam alanlarını kullanarak, müşterilerinize ulaşmanızı sağlar.
Sosyal medya reklamları, sosyal medya platformlarında reklam alanlarını kullanarak, müşterilerinize ulaşmanızı sağlar.
Optimizasyon ve raporlama, reklam kampanyalarınızın sürekli olarak izlenmesi ve gerekli düzenlemelerin yapılmasıdır.
Doğru hedefleme, reklam kampanyalarınızın doğru hedef kitlenizle iletişim kurmasını sağlar ve reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanmanızı sağlar.
Dijital reklamcılık, çeşitli kanallarda tüketicilere promosyon reklamları sunmak için internetten ve özelliklerinden yararlanma taktiğidir.
Tıpkı geleneksel reklamcılık gibi dijital bir reklam, markanızın hikayesini anlatmanıza yardımcı olabilir. Geleneksel reklamcılığın aksine, dijital reklamcılık daha evrensel ve esnektir. Marka hikayenizi alıcılarınızın sık kullandığı kanallarda metin, resim, video ve daha fazlası aracılığıyla anlatmanıza olanak tanır.
Dijital reklamcılık, 1994'te ilk tıklanabilir reklamın internete girmesinden bu yana önemli ölçüde gelişmiştir. Bugün, alıcılarınızın okumak istediği içerikten dikkati dağıtan gürültü yaratan reklamlar yerine; dijital reklamcılık, markanızın müşterileriyle devam eden bir konuşmanın parçası olabilir.
Dijital reklamlar artık her yerde. Alıcınızın ziyaret ettiği web sitelerinde, cep telefonunda, sosyal medya kanallarında ve akıllı saatinde görülebilirler. Reklam, çok kişisel kanallar da dahil olmak üzere pek çok kanalda çoğaldığından, yararlı ve ilgi çekici içerik sağlama konusunda her zamankinden daha bilinçli olmanız gerekir. Neyse ki, davranışsal hedefleme teknolojileri ve pazarlama otomasyonu gibi platformlar sayesinde bu sürekli konuşmalar mümkün. Bu teknolojileri geniş ölçekte kullanarak, alıcılarınızı müşteri olmaya hazır olana kadar çok kişiselleştirilmiş bir şekilde besleyebilirsiniz.
Pazarlamacılar olarak dijital reklamcılıkta uzun bir yol kat ettiğimizi düşünebiliriz, ancak hala erken aşamalardayız. Dijital reklamcılık ivme kazanmaya devam ederken, onu bütünsel pazarlama karmanızın ayrılmaz bir parçası haline getirmek her zamankinden daha önemlidir.
Dijital reklamcılık, marka hikayelerini geniş ölçekte ve bağlamda anlatmak için güçlü fırsatlar yaratır. Pazarlamacılar, çeşitli cihaz ve kanallardaki reklamlar aracılığıyla gerçek zamanlı ve giderek daha kişisel bir şekilde daha geniş kitlelere ulaşabilir.
Tüketicileriniz internette çok zaman harcıyor. Gazete ve dergilerin tüketicilerin dikkatini çektiği günler geride kaldı. Dijital çağda sağlam bir şekilde yerleşmiş durumdayız. Aslında, Media Dynamics tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, 1985'ten beri tipik bir yetişkinin dijital medya tüketiminin 2021'de günde %40 artarak 18,8 saate çıktığını belirtiyor.
Tüketicileriniz sürekli kanal ve cihaz değiştirirken onlara nasıl ulaşabilirsiniz? Dijital reklamcılık, markanızın kanallar arasında yaşaması için harika bir yoldur.
Bir dergiye reklam koyduğunuzda, onu kimin gördüğü ve onunla etkileşime girdiği konusunda; eğer varsa, çok az kontrolünüz olur. Dijital reklamcılıkta günümüzün gelişmeleriyle birlikte, pazarlamacılar artık ürününüzü satın alma olasılığı en yüksek olan hedef kitleyi hedefleyebilir. Pazarlama otomasyonunun gücünü bir reklam ağı veya platformuyla birleştirerek, ürününüz veya hizmetiniz için pek uygun olmayan kişilere mesaj göndermekten kaçınabilirsiniz. Reklamlarınızı dijital medyada hedeflemek, yalnızca hedef kitlenizin demografik veya firma grafiği özellikleriyle sınırlı değildir. Ayrıca, kim olduklarına ve ne yaptıklarına bağlı olarak, bireyler olarak hedef kitlenizde yankı uyandırmak için benzersiz bir şekilde oluşturulmuş mesajlar da iletebilirsiniz.
Günümüzün güçlü pazarlama ve reklam araçlarıyla müşterileriniz hakkında çok fazla veri var. Google Analytics gibi en yeni ve en iyi araçlardan yararlanarak, müşteriyi kusursuz bir şekilde görmek için birçok farklı kanaldan müşteri profili ve amaç verilerinden yararlanabilirsiniz. Bireyin kim olduğuna, demografik özelliklerine, satın alma döngüsünde nerede olduğuna, markanızla olan etkileşim düzeyine ve görüntülediği içerik veya tekliflere göre reklamlarınızı kişiselleştirebilirsiniz. Bu gelişmiş kişiselleştirme sayesinde, tüm kanallardaki alıcılarla daha alakalı görüşmeler yapabilirsiniz.
Tabii ki, insanlar nereye gidiyorsa, pazarlamacılar da oraya yönelmektedir. Pazarlamacılar, reklamlarını yapmanın ve mesajlarını mümkün olduğunca çok sayıda dijital kanala yerleştirmenin yollarını bulmuşlardır. Tüm bunlar, dijital medyadaki tüketicileri hedefleyen bir reklam saldırısına yol açar.
Medya Dinamikleri Araştırmasına göre, ortalama bir yetişkin gün boyunca 5.000'den fazla markaya ve reklamlarına maruz kalıyor. Bunların ne kadarı reklam? Açıklanan verilere göre 781. Peki bu reklamlardan kaç tanesi gerçekten bir izlenim bırakıyor? Bir tüketicinin dikkatini çekmek oldukça zordur.
Günümüzün gürültülü, hiperaktif dünyasında, hedef kitleniz özellikle herhangi bir markaya çok fazla ilgi gösteremez. Aslında, orada bulunan bilgi bolluğu, dikkat kıtlığına ve daha fazla alaka düzeyi talebine eşittir. Peki markanız tüm bu gürültüyü nasıl kırabilir ve kitleniz üzerinde gerçekten bir izlenim bırakan reklamlardan biri olabilir? İşte detaylar…
Reklamlarınız ne kadar alakalı, ilginç, yaratıcı ve müdahaleci değilse, gıpta ile bakılan hedef kitleniz tarafından görülme ve onlarla etkileşime geçme olasılıkları o kadar yüksek olur. Etkili dijital reklamcılık sayesinde hedef kitlenizin davranışını dinleyebilir ve ilgili içerikle yanıt verebilirsiniz.
Müşterinizin yolculuğunu düşündüğünüzde, dijital reklamcılık bu yolculuğun ayrılmaz bir parçasıdır; bu nedenle genel pazarlama stratejinize çeşitli dijital reklamcılık taktiklerini dâhil etmek önemlidir. Alakalı dijital reklamlar, alıcılarınızı müşteri olana kadar beslemeye yardımcı olur ve tüm kanallarda bire bir görüşmeye devam etmenizi sağlar.
En taze kahve çekirdeklerinden
sıcak bir kahve ve sohbet.